kasik fitigi nedenleri tanisi ve tedavisi

KASIK FITISI NEDENLERİ, TANISI VE TEDAVİSİ

Kasık fıtığı, karın duvarı kaslarında yırtılma meydana geldiğinde ortaya çıkar ve bu da şişkinliğe neden olur.Bu çıkıntı bağırsaklardan ve yağ dokusundan oluşur. Kasık fıtığı genellikle ıkınma veya öksürme sırasında daha belirgindir. Yattığınızda da kaybolabilir. Kasık fıtığı tanısı sıklıkla tıbbi öyküye bağlıdır. Çoğu durumda, fıtığı teşhis etmek için temel fizik muayene dışında  röntgen veya teste gerek yoktur. Kasık fıtıklarının yaklaşık yüzde 80 ila yüzde 90’ı erkeklerde görülür. Sağ tarafta daha sık görülürler, ancak vakaların yaklaşık yüzde 10’unda her iki tarafta da ortaya çıkarlar.

KASIK FITIĞI NEDENLERİ

• Ani veya tekrarlayan kaldırma veya itme
  • Yorucu egzersiz
  • Kabızlık, öksürük ve idrara çıkma zorluğu
  • Doğuştan gelen bir durum

KASIK FITIĞI BELİRTİLERİ VE AMELİYAT

Kasık fıtığı belirtileri farklılık gösterir. Kasık fıtığının en sık görülen belirtisi kasık bölgesinde ağrılı bir şişkinliğin varlığıdır. Tipik olarak kasık fıtıklarının boyutu giderek artar ve zaman geçtikçe giderek daha rahatsız edici hale gelir.Herhangi bir çıkıntı görülmediğinde genellikle hafif kasık ağrısı mevcuttur.Ancak bazı hastalarda fıtık ağrısı ya da kasık ağrısı hiç yaşanmaz.Fıtık giderek ağrılı hale geldiğinde veya sıkıştığında boğulabilir.Böyle bir durumda mümkün olan en kısa sürede doktora gitmelisiniz.Kasık fıtığının komplikasyonlara neden olmaması için ameliyatla tedavi edilmesi gereklidir. İki tip ameliyat yapılabilir:

• Açık Ameliyat

• Laparoskopik Cerrahi

KASIK FITIĞI AMELİYATLARININ HERHANGİ BİR RİSKİ VAR MI?

Kasık fıtığı onarımı çok az riski olan rutin bir operasyondur. Ancak az sayıda fıtık ameliyattan sonra bir noktada tekrar ortaya çıkabilir.Kasık fıtığı onarımının diğer potansiyel komplikasyonları şunlardır:

• Fıtığın bıraktığı boşlukta kan veya sıvı birikmesi (bu genellikle tedavi edilmeden iyileşir)
  • testislerde veya penis tabanında ağrılı şişlik ve morarma
  • Ameliyat sırasında sinirin hasar görmesi veya sıkışması nedeniyle kasık bölgesinde ağrı ve uyuşukluk
  • testislere kan akışının bozulması
  • Vas deferens (spermi testislere taşıyan tüp) hasarı

50 yaşın üzerindeyseniz, sigara içiyorsanız veya kalp hastalığı ya da solunum sorunları gibi başka bir hastalığınız varsa komplikasyon olasılığı daha yüksektir.

KASIK FITIĞI AMELİYATININ FAYDALARI

Ağrılı fıtığın en iyi tedavisi ameliyattır. Ondan ve sebep olduğu acıdan kurtulmanın tek yolu ameliyattır. Pek çok fıtığın eninde sonunda ameliyata ihtiyacı olacaktır. Çok uzun süre beklerseniz fıtığınız büyüyebilir ve onarılması zorlaşabilir. Sigara içmek, şeker hastalığı ve fazla kilolu olmak gibi bazı faktörler fıtık ameliyatı sonrası komplikasyon riskinizi artırır.

LAPAROSKOPİK KASIK FITIĞI AMELİYATI ÖZELLİKLERİ

• Genel anestezi gerektirir.
  • Gelişmiş laparoskopik ekipman gerektirir.
  • Nüks oranları %1-2 ve enfeksiyon oranları <%1’dir.
  • Ortalama olarak hastaların %70’inde ameliyattan sonra çok az ağrı olur veya hiç ağrı olmaz.
  • Hastalar 2-3 hafta içerisinde normal aktivitelerine dönebilirler.
  • Ameliyat yaklaşık 30-40 dakika sürmektedir.