Hemoroid ( Basur ) Nedir?

Hemoroid ( Basur ) makat etrafında olan toplar damarların genişlemesi sonucunda hastanın eline meme şeklinde gelen şişliklerin oluşmasın denir. İnternal hemoroid (İç basur) ve eksternal hemoroid (dış basur) olmak üzere 2 şekilde sınıflanır. Çoğu zaman ağrı yapmaz. Genellikle ele gelen şişlikler rahatsız edici olur ve bazen kanama yapabilir. Şişlikler genellikle yumuşaktır ve bazen kaybolabilir. Ama eğer genişlemiş toplar damar içinde birikmiş olan kan damar içinde pıhtılaşırsa bu durum aciliyet arzeder ve mutlaka cerrahi işlem gerektirir. Hemoroid hastalığının genel şikayetlerinin tersine bu durum çok ağrılıdır, hastanın heran tuvaleti varmış gibi his oluşturur ve şişlikler çok sert hal alır. Bu tabloya tromboze hemoroid diyoruz.

Hemoroid Tanısı Nasıl Konur?

Hemoroid tanısı genellikle ayrıntılı makat muayenesi ile konur. Fakat hemoroid şikayetleri olan kanama ve makat bölgesinde şişlikler bazı ciddi hastalıklarda da görülebileceği için hemen her hastaya tanı koymadan önce kalın barsağın diğer taraflarını kontrol etmemizi sağlamak ve tanımızı netleştirmek için kolonoskopi yapılmalıdır.

Hemoroid Belirtileri Nelerdir?

• Makat bölgesinde ( anüste) şişlik
  • Makattan kanama
  • Tuvalet sonrası hala makatta dolgunluk hissi
  • Kronik kabızlık
  • Makatta ağrı
  • Makatta kaşıntı
  • Makattan akıntı ve ıslaklık hissi

Hemoroid Neden Olur?

Hemoroid hastalığı makat bölgesinde zaten yoğun olarak varolan toplar damar yapısının genişlemesi sonucu oluşur. Ana sebep bu olmakla birlikte buna sebep olan herşey hemoroid hastalığı oluşturur.

• Kronik kabızlık veya ishal
  • Hareketsiz yaşam biçmi ve yanlış beslenme alışkanlığı
  • Uzun süre oturarak iş yapanlar
  • Kadınlarda özellikle gebelik esnasında veya sonrasında
  • Karın içinde kitle oluşumu yapan tümörler
  • Kronik olarak ağır yük taşıyan kişiler
  • Yanlış tuvalet alışkanlıklarına sahip kişiler

Hemoroid Tedavisi Nasıl Yapılır?

İlaçla Hemoroid Tedavisi

Hemoroid hastalığı evresine göre erken dönemde bazı beslenme değişiklikleri ve yaşam tarzı değişiklikleri yapılarak daha ileri dönemlerde antihemoroid ilaçlarla tedavi edilebilir.

Lazerle Hemoroid Tedavisi

Evre farketmeksizin uyutulmadan lazer ile yapılan ve toplam işlem süresi 5 dkyı geçmeyek şekilde uygulanan tedavi şeklidir. Hastanın hastanede yatışı gerekmeksizin yaklaşık 3-4 saat sonra hasta evine taburcu olabilir.

Hemoroid Ameliyatı

Cerrahi tedaviler şu anda en sık yapılan yöntemler olmakla birlikte teknolojinin ilerlemesi ve gelişen yeni tekniklerle zamanla terkedilecek olan bir yöntemdir. İleri evre hemoroid hastalarında daha çok tercih edilir. Cerrahi olarak şişmiş olan hemoroid pakesi çıkartılır. Hasta genellikle 1 gün hastanede yatar.

Lazerle Hemoroid Tedavisinin Avantajları

• Genel Anestezi gerektirmez.
  • İşlem sonrası hastane yatışına ihtiyaç duyulmaz.
  • Ağrısız işlemdir.
  • Ertesi gün işbaşı yapılabileceği için işgücü kaybı yaşanmaz.
  • Ameliyat sonrası olabilecek olan komplikasyonlar olan gaz tutamama, dışkı kaçırma, abse gibi riskler neredeyse hiç görülmez.