Kasık Fıtığı Kasık Fıtığı Ameliyatı

Kasık fıtığı ameliyatı sonrası hastayı gün gün neler bekler?

Ameliyat günü:

Sabah hasta aç olarak hastaneye yatışı yapılır. Ameliyat öncesi tetkikleri ve hazırlıkları yapılır. Anestezi doktoru ve kendi doktoru tarafından yatağında görülür. Ameliyata engel herhangi bir problem açısından son defa tekrar herşey kontrol edilir.

Doktoru tarafından ameliyat yapılacak olan taraf işaretlenir. Daha sonra hemşire tarafından giydirilip hazırlanır ve ameliyathaneye gönderilir. Yaklaşık 45 dk – 1 saat süren laparoskopik kasık fıtığı ameliyatı sonrasında anestezi tarafından uyandırılır. Servise gönderilir. Serviste yaklaşık 6 saatlik bir süreyi hasta hiç hatırlamaz.

Bu dönemde hafif hafif ameliyat bölgesinde hissedilen ağrı olsa bile hastaya yapılan ağrı kesici ilaçlar sayesinde çok ciddi ağrı yaşamaz.

Sonrasında hasta 1 kase çorba içer ve ameliyat sonrası 7. Saatte hemşire tarafından ayağa kaldırılır, yürütülür. Bugün bol bol yürütülmesi istenilir.

Ameliyat sonrası 1. Günü:

Hasta güzel bir kahvaltı ile güne başlar. Yine hemşire hanım tarafından gerekli ilaçlar verildikten sonra ayağa kaldırılıp yürütülür. Daha sonra doktoru tarafından ziyaret edilip.Ameliyat bölgesi kontrol edilir ve herhangi bir problem yoksa taburcu edilir. Hastanın eve gidince yatmasını istemeyiz. Olabildiğince hareket etmesini isteriz. Ama tabiki kendini zorlamamak şartı ile.

Ameliyat sonrası 2. Gün:

Yine evde istirahat önerilir. Ameliyat yara yerleri pansumanı değiştirilir. Evde yazılmış olan ilaçları kullanılır. Artık neredeyse hiç ciddi bir ağrı kalmamıştır. Ama yinede biz ağrı kesici ve diğer ilaçlarını, hastanın yara yeri çabuk iyileşsin diye almasını isteriz.

Ameliyat sonrası 3. Gün:

Hastanın ameliyat bölgesi pansumanları artık açık kalabilir, banyo yapabilir, denize girebilir ama havuz için 1 hafta beklemesini isteriz. Eğer ağır işte çalışmıyorsa mesela masa başı iş yapıyorsa 3. Gün iş başı yapabilir.

Dr. Ahmet Bekin’e Sor